Startup

Startup

ØENS ADVOKATFIRMA

Startup

Når en virksomhed skal starte op og påbegynde sin rejse, er der mange juridiske overvejelser, som det er nødvendigt at forholde sig til. Hos ØENS hjælper vi dig med at få overblikket over faldgruber samt at få udarbejdet et korrekt ”set up” fra start, som passer til netop din virksomhed.

Ønsker du at høre nærmere om, hvad vi kan gøre for dig og din startup eller eksisterende virksomhed, så kontakt endelig ØENS Advokatfirmas jurist, Christian U. Zander Olsen på czo@oadv.dk eller 4445 1150 eller ØENS Virksomhedsadministrations direktør, Morten Krat, på mk@oadv.dk eller 3246 4644, for en drøftelse af jeres situation.

Startups & andre selskabsstiftelser – ”Opstartspakke”

Få overblikket over faldgruber og få udarbejdet et korrekt ”set up” fra start, som passer til netop din virksomhed

Ofte går mange i gang med virksomhedens opstart uden at have fået en grundig gennemgang af den mest hensigtsmæssige selskabskonstruktion samt udarbejdelse af nødvendige aftaler i ejerkredsen, såvel som i forbindelse med ansættelse af medarbejdere, leverandøraftaler m.v.

Der er mange juridiske overvejelser, som det er nødvendigt at få en specialist til at hjælpe med afklaring af, før du og eventuelle partnere går i gang med virksomhedens egentlige drift, hvilket f.eks. er:

  • Hvilken selskabsform skal jeg vælge?
  • Hvad er kapitalkravet?
  • Hvilke dokumenter er nødvendige?
  • Hvilke formalia skal iagttages?
  • Hvilke registreringer er nødvendige?

ØENS specialister hjælper dig med hele ”pakken” for den mest hensigtsmæssige opstart, og udarbejder alle dokumenter, der er nødvendige herfor.

Vi tilbyder en ”startup-pakke”, der omfatter følgende:

  • Indledende møde med en advokat/jurist af op til 1 times varighed
  • Gennemgang af selskabsform, selskabsstiftelse, ejeraftaler m.v.
  • Udarbejdelse af alle nødvendige dokumenter, så som
    • Vedtægter for det nye selskab
    • Generalforsamlingsreferat for stiftelsen
    • Udarbejdelse af ejerbog
  • Registrering af selskabet i det Centrale Virksomhedsregister, herunder registrering af legale og reelle ejere.
  • Udarbejdelse af individuel tilpasset ejeraftale mellem kapitalejerne, hvis der er flere ejere i selskabet
  • Forretningsorden for evt. bestyrelse
  • Direktørkontrakt(er)
  • andre relevante ekspeditioner for stiftelse
  • Gennemgangsmøde med advokat/jurist af 1 times varighed efter udarbejdelse af relevante dokumenter samt ”signing” heraf på mødet,

Er der behov for yderligere rådgivning aftales finder vi selvfølgelig en god pris på den supplerende rådgivning.

Tilbud kan gives på specifikke opgaver, såsom:

  • Ansættelsesaftaler
  • Leverandørkontrakter
  • Almindelige forretningsbetingelser
  • Inkasso
  • Regelsæt for overholdelse af persondata, herunder tekst til hjemmesider m.v.
  • Lejekontrakter
  • Leasing
  • Håndtering/registrering af immaterielle aktiver
  • Entreprisekontrakter
  • Generelt tilbud på virksomhedsadministration.

Ved køb af startpakken modtager du fremover også gratis vores nyhedsbreve (mails) om relevant nyt indenfor virksomheds- og selskabsjura.

Behovet for juridisk rådgivning
Finansieringsbehov
Administration af egen virksomhed

Specialister på området

Tilmeld nyhedsbrev