øens pension, persion, forsikring

Pension

Vi oplever hos ØENS Virksomhedsadministration, at vores kunder, virksomhedsejerne, ofte glemmer at sikre sig selv i arbejdslivet, idet de har så meget fokus på deres forretning.

Når vi taler med vores kunder om deres pensionsopsparing, hører vi ofte sætningen: “Virksomheden er min pensionsopsparing.” Men hvad sker der, hvis virksomheden går konkurs, eller du mister din erhvervsevne? Vi ser desværre også, at mindre erhvervsdrivende har svært ved at få en pensionsordning med ordentlig forsikringsdækning, uden at det koster en formue.

Vi betragter ikke ’pension’ som en metervare. Derfor har ØENS Virksomhedsadministration indgået et samarbejde med mæglerhuset Söderberg & Partners for at tilbyde vores virksomhedskunder en individuelt tilpasset pensions- og sundhedsaftale med en ordentlig forsikringsdækning til fornuftige priser. Denne aftale hedder ØENS Pension og tager udgangspunkt i fem livssituationer, hvor du har brug for økonomisk støtte:

  • Hvis du mister din erhvervsevne
  • Hvis du får en kritisk sygdom
  • Hvis du mister livet
  • Hvis du har brug for undersøgelse og behandling
  • Når du går på pension

Ønsker du at få mere information om ØENS Pension?
Tag en uforpligtende snak med din faste virksomhedskonsulent hos ØENS Virksomhedsadministration. Vedkommende vil kunne formidle kontakten til vores faste pensionsmægler hos Söderberg & Partners, så du hurtigst muligt vil kunne sikre dig selv og din fremtid.

Bemærk, at det er en forudsætning, at du er kunde hos ØENS Virksomhedsadministration for at kunne indgå en aftale om ØENS Pension.

Snak med en specialist indenfor området

Frederik Abildgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent
Billede på vej, ny medarbejder, ØENS Rådgivningshus
Virksomhedsadministration
Eva Riis Mittag
Back Office Trainee
Marit Møller Damgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Marit Møller Damgaard
Virksomhedskonsulent
Emil Ørting, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Emil Ørting
Virksomhedskonsulent
ledelsessparing, bogføring, revisor, regnskab, øens virksomhedsadministration

Ledelsessparring

Strategisk ledelse og erhvervsrådgivning

Hvordan opererer virksomhedens øverste ledelsesorgan, og hvilke ansvarsområder omfatter det? Der er flere centrale aspekter, som en virksomheds ledelse må tage højde for.

Det øverste ledelsesorgan i et selskab er generalforsamlingen. Når man taler om ledelsen af et selskab, refererer man dog typisk til bestyrelsen, som står for den overordnede og strategiske ledelse, og direktionen, der varetager den daglige drift. Enkelte selskaber kan også have et tilsynsråd, men det er sjældent.

I samarbejde med vores erhvervsadvokater fra ØENS Advokatfirma tilbyder vi kontinuerlig sparring til ledelsen om virksomhedens drift. Dette inkluderer:

  • Strategisk rådgivning angående virksomhedens fremtidige retning.
  • Omstrukturering af virksomheden for at sikre effektivitet og vækst.
  • Daglig driftsledelse og beslutningstagning.

Mange mindre anpartsselskaber ledes af en direktør, som både har daglige operationelle opgaver og deltager i bestyrelsens strategiske beslutninger og tilsyn. I tilfælde af erstatningsansvar mod ledelsen er det ofte disse forpligtelser, som kan danne grundlag for erstatningskrav.

Advisory boards er en mere uformel struktur end tilsynsråd og er ikke formelt en del af selskabets ledelse, men de kan tilbyde værdifuld ekstern rådgivning og indsigt.

Vi står klar til at understøtte din virksomheds ledelse med juridisk ekspertise og strategisk rådgivning. Kontakt en af ØENS virksomhedskonsulenter for at høre mere om, hvordan vi kan styrke din virksomheds ledelsesstruktur og juridiske robusthed.

Bestyrelsen i et selskab

Reglerne for en bestyrelses arbejde i et aktie- eller anpartsselskab fremgår af selskabslovens § 115. Bestyrelsen er ansvarlig for især følgende forhold:

  • Sikre selskabets overordnede og strategiske ledelse
  • Træffe beslutninger af stor eller usædvanlig karakter for selskabet
  • Ansætte (og afskedige!) direktører eller direktionen
  • Bestyrelsen skal sikre:
    • En forsvarlig organisation af selskabets virksomhed
    • Bogførings- og regnskabsaflæggelsen
    • Fornødne procedurer til risikostyring
    • Interne kontroller
    • At bestyrelsen modtager løbende rapportering fra direktøren/direktionen.

Bestyrelsen skal ud fra dens forretningsorden træffe beslutninger om udførelsen af sit hverv. I den forbindelse skal selskabets størrelse og branche naturligvis tages i betragtning, når man overvejer forretningsordenens indhold, herunder bestemmelse om bestyrelsens konstituering, arbejdsdeling, tilsyn med daglig ledelse, føring af regnskabsbøger, afholdelse af skriftlige eller elektroniske møder m.v. Bestyrelsen har således ansvaret for selskabets overordnede ledelse, og direktøren/direktionen har ansvaret for selskabets daglige drift.

Hvis man som bestyrelsesmedlem ikke ønsker at fortsætte, typisk fordi man ikke er enig i strategien, man ikke får det efterspurgte bogførings- og regnskabsmateriale, eller man vurderer, man ikke kan styre direktøren/direktionen, må man udtræde af bestyrelsen. Det er således vigtigt, at man som bestyrelsesmedlem forholder sig til det ansvar, der er forbundet med posten som bestyrelsesmedlem.

Bestyrelsesansvar

Bestyrelsen har det juridiske ansvar for selskabets overordnede ledelse, og direktøren/direktionen har ansvaret for selskabets daglige drift. Det er derfor vigtigt, at man som bestyrelsesmedlem forholder sig til det ansvar, der følger med at være bestyrelsesmedlem. Omverdenen handler ofte med et selskab i tillid til, at bestyrelsen varetager sine opgaver omhyggeligt og korrekt, og særligt at bestyrelsen følger meget nøje med i selskabets økonomiske formåen (eller mangel på samme).

Man kan som bestyrelsesmedlem ifalde erstatningsansvar, hvis man ikke varetager hvervet som bestyrelsesmedlem med den fornødne omhu. Det er hvert enkelt medlem af bestyrelsen, der er erstatningsansvarlig, og manglende indsigt eller kompetencer er ingen undskyldning for at undgå et erstatningsansvar.

Vi anbefaler derfor normalt altid bestyrelser og bestyrelsesmedlemmer at sikre, at der er tegnet en bestyrelsesansvarsforsikring til dækning af alle bestyrelsesmedlemmer – også de medarbejdervalgte bestyrelsesmedlemmer.

Bestyrelsen kan være erstatningsansvarlig for den økonomiske skade, som bestyrelsens handlinger og især mangel på handlinger påfører selskabet eller selskabets aktionærer, kreditorer eller tredjemand. Når man skal vurdere, hvorvidt der foreligger erstatningsansvar, skal man se på retspraksis, og retspraksis er især streng over for bestyrelsesmedlemmer, der ikke rigtigt følger med i selskabets økonomi.

Det er vigtigt, at man som ledelsesmedlem varetager opgaven ordentligt og omhyggeligt og skrider ind, hvis der foreligger ting, som er uhensigtsmæssige eller uacceptable. Man bør være særligt opmærksom, hvis selskabet er i økonomisk turbulente tider, idet man er forpligtet til at stoppe selskabets drift, således at kreditorer ikke lider unødige tab, når/hvis det viser sig, at selskabet ikke står til at reddes. Det er den hyppigste situation, hvor der rejses erstatningskrav mod bestyrelsesmedlemmerne, nemlig hvor de ikke har fulgt tilstrækkeligt godt med i selskabets økonomiske drift og dermed ikke har stoppet selskabet i tide.

ØENS Advokatfirma rådgiver bestyrelser og bestyrelsesmedlemmer om det løbende bestyrelsesarbejde, så et erstatningsansvar kan undgås. ØENS Advokatfirma har også erfaring med at føre sager om bestyrelsesansvar mod bestyrelsesmedlemmer.

Flere af advokaterne hos ØENS Advokatfirma sidder i bestyrelsen i en række små og mellemstore virksomheder.

Ejeraftale

Hvis der er mere end én anpartshaver eller aktionær i et selskab, opstår spørgsmål om, hvem der bestemmer hvad, og i hvilke situationer ejerne kan eller skal overdrage deres anparter eller aktier.

Selskabsloven dækker ikke alle problemstillinger, som kan opstå, når to eller flere personer ejer et selskab, og selskabsloven giver ikke noget brugbart svar på det, så ejerne er nødt til at indgå en aftale, der fastsætter reglerne for deres fælles ejerskab af selskabet. En sådan aftale blev tidligere kaldt en aktionær- eller anpartshaveroverenskomst. I dag kaldes den en ejeraftale og kan regulere forhold som:

  • Direktionens og bestyrelsens sammensætning, herunder
    • Kvalifikationer
    • Kønsmæssig sammensætning
    • Internationale erfaringer
  • Hvilke beslutninger, der kræver kvalificeret majoritet til vedtagelse, herunder
    • Vetorettigheder, dvs. hvilke beslutninger kan en mindretalsejer blokere
  • Overdragelse af anparter eller aktier
  • Forkøbsret
    • Ret til at købe aktier eller anparter til samme pris, som kan opnås til anden side
  • Put optioner og call optioner
    • Put-option – dvs. mulig for at tvangssælge (putte) sine anparter eller aktier til en anden eller andre ejere
    • Call -option – dvs. mulighed for at tvangskøbe andres anparter eller aktier
  • Tag-along (medsalgsret)
  • Drag-along (medsalgspligt)
  • Pantsætning af anparter
  • Anden overgivelse af anparter, f.eks. i tilfælde af sygdom, dødsfald, konkurs m.v.
  • Hemmeligholdelsesbestemmelser
  • Konkurrenceklausul til at beskytte selskabet, hvis en ejer sælger sine ejerandele eller smides ud af selskabet
  • Kundeklausul
  • Good leaver/bad leaver scenarier
    • Forskellige salgspriser for ejerandele afhængig af, om ejeren har væsentligt misligholdt sine forpligtelser
  • Regnskabspraksis
  • Udbyttepolitik
  • Værdiansættelse i tilfælde af salg eller udtræden
  • Finansiering
  • Opsigelse af ejeraftalen
  • Misligholdelse
    • Hvad er væsentlig misligholdelse?
    • Hvad er konsekvenserne af væsentlig misligholdelse for den misligholdende ejer og for de andre ejere?
    • Værdiansættelse af ejerandele i tilfælde af udtræden pga. væsentlig misligholdelse
  • Lovvalg og værneting
    • Dansk eller udenlandsk værneting er især vigtigt, hvis der er udenlandske ejere af det danske firma

Advisory board

Et advisory board anvendes ofte som alternativ til bestyrelser. Et advisory board er en form for vejledende nævn for et selskab eller et firma, og det bruges ofte i mindre ApS’er, hvor ejerne gerne vil have vejledning og input, men ikke vil bindes af de juridiske ansvarsregler eller ikke kan eller vil betale et normalt bestyrelseshonorar.

Bestyrelsen i et anparts- eller aktieselskab er underlagt nogle faste forpligtelser i selskabsloven og har ansvar for den overordnede ledelse af selskabet.

Et advisory board er imidlertid ikke omfattet af selskabslovens regler og er således kun rådgivende og vejledende og kan derfor kun give vejledende anbefalinger til ledelsen i et selskab. Ledelsen i selskabet kan herefter fuldstændigt frit vurdere, hvorvidt den ønsker at følge anbefalingerne eller ej.

Fordelen ved et advisory board er således set fra boardmedlemmernes side, at der normalt ikke er noget bestyrelsesansvar i form af et erstatningsansvar forbundet med at være medlem af et advisory board, og set fra selskabets og typisk ejerens side er der den fordel, at hverken selskabet eller ejeren er forpligtet til at følge anbefalingerne fra boardet.

Derfor er det ofte billigere rent aflønningsmæssigt med et advisory board end en bestyrelse, ligesom selskabet ikke behøver at tegne en bestyrelsesansvarsforsikring, hvis man kun har et advisory board.

Opgaven er så at sikre sig, at advisory board kun er et advisory board og ikke i realiteten kommer til at fremtræde på hjemmesider og udadtil som selskabets bestyrelse. I sådanne situationer kan advisory board-medlemmer nemlig risikere at ifalde erstatningsansvar som bestyrelsesmedlemmer over for selskabets ejere og kreditorer.

Det kan heller ikke udelukkes, at medlemmerne af et advisory board kan blive erstatningsansvarlige over for selskabet efter dansk rets almindelige regler ligesom andre rådgivere.

Advokaterne hos ØENS Advokatfirma deltager i og rådgiver selskaber og er advisory board-medlemmer.

Direktøraftale

Indholdet af en direktørkontrakt eller en direktøraftale er normalt resultatet af en intens forhandling mellem direktøren på den ene side og bestyrelsen eller bestyrelsesformanden på den anden side.

Man er som direktør ikke omfattet af funktionærlovens beskyttelsesregler, da man som direktør forventes at kunne forhandle og tage ordentligt vare på sig selv over for virksomheden, og man er f.eks. dermed ikke omfattet af regler om opsigelsesvarsler, feriepenge eller – hvad der ofte er praktisk – omfattet af Lønmodtagernes Garantifond, hvis selskabet går konkurs.

Det er derfor vigtigt, at man som virksomhed og direktør nøje overvejer indholdet af en direktørkontrakt, så der sikres en rimelig og fornuftig balance mellem arbejdsopgaver, arbejdstid, ansvar og opgaver på den ene side og aflønning, incitaments- og pensionsordninger på den anden side.

En ordentlig direktørkontrakt omfatter derfor blandt andet følgende emner:

  • Tiltrædelsestidspunkt og titel
  • Stillingsindholdet, ansvarsområdet og resultater beskrives
  • Aflønning, fast løn, bonus (særligt bonusmålene skal beskrives)
  • Incitamentsprogrammer, inkl. f.eks. aktieoptionsordninger
  • Opsigelsesvarsler, herunder opsigelse ved ejerskifte
  • Fratrædelsesgodtgørelser
  • Pensionsordninger
  • Hverv under ansættelsen, f.eks. andre bestyrelsesposter
  • Opfindelser
  • Konkurrenceklausul, kundeklausul og non-solicitation-bestemmelse
  • Bil-, telefon-, avisordninger m.v.
  • Ulykkes- og helbredsforsikringer
  • Ferie
  • Misligholdelse og reaktionsmuligheder
  • Lovvalg og værneting (især ved ansættelse af udlændinge)

Hvis direktøren også er medejer af selskabet, bør der også indgås en ejeraftale, og samspillet om konsekvenser af opsigelse af direktørkontrakten og medejerskabet af selskabet skal tænkes godt igennem og være helt ajourført. Det er vigtigt, at man som direktør sikrer sig bedst mulige forhold under ansættelsen og i en evt. afskedigelsessituation, ligesom det som virksomhed er vigtigt at kunne skille sig af med en direktør, uden at det sker under anvendelse af en golden parachute i form af en høj godtgørelse.

Tal med en specialist på området

Frederik Abildgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent
Billede på vej, ny medarbejder, ØENS Rådgivningshus
Virksomhedsadministration
Eva Riis Mittag
Back Office Trainee
Søren Saaby Hansen, Advokat, ØENS Advokatfirma
Advokatfirma
Søren Saaby Hansen
Advokat (H), partner
Kenneth Gudmundsson, Advokat, ØENS Advokatfirma
Advokatfirma
Kenneth Gudmundsson
Advokat (L), stiftende partner
digitalisering, bogføring, revisor, regnskab, øens virksomhedsadministration

Digitalisering

Digitalisering af bogholderi og økonomisystemer

Vi har omfattende erfaring med digitalisering og automatisering af virksomheders bogholderi. Vi står klar til at hjælpe dig med at finde den optimale løsning til din virksomhed, herunder:

  • Valg af relevante apps tilpasset dine behov: Vi rådgiver om hvilke apps, der giver mening for netop din virksomhed og dine specifikke behov.
  • Opsætning og implementering: Vi sikrer en smidig og kvalitetssikret opsætning, hvor indlæste data bliver korrekt bogført i dit økonomisystem.
  • Oplæring af dig og dine medarbejdere: Vi tilbyder skræddersyet oplæring, så du og dine medarbejdere får den nødvendige kompetence til at anvende de nye systemer effektivt.

Vi hjælper dig gerne med at optimere din virksomheds bogholderi gennem digital innovation. Kontakt en af ØENS virksomhedskonsulenter for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at digitalisere og automatisere din virksomheds økonomiske processer.

Snak med en specialist indenfor området

Frederik Abildgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent
Billede på vej, ny medarbejder, ØENS Rådgivningshus
Virksomhedsadministration
Eva Riis Mittag
Back Office Trainee
Marit Møller Damgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Marit Møller Damgaard
Virksomhedskonsulent
Emil Ørting, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Emil Ørting
Virksomhedskonsulent
økonomistyring, digitalisering, regnskab, revisor, bogholder

Økonomistyring

Økonomistyring med fokus på jeres nøgletal og budgetter

I vores økonomistyring tager vi udgangspunkt i jeres nøgletal og budgetter for at sikre, at jeres virksomhed bevæger sig i den rigtige økonomiske retning.

Vi tilbyder omfattende støtte, så I kan opnå et klart og præcist økonomisk overblik, der er nødvendigt for en sund drift.

Vores økonomistyring omfatter:

  • Udarbejdelse af budget i samarbejde med dig: Vi hjælper med at udvikle realistiske og strategiske budgetter, der passer til din virksomheds unikke behov og mål.
  • Måneds-/kvartalsrapportering: Vi sammenholder de realiserede tal med budgettet og kommenterer på eventuelle afvigelser, så I kan træffe informerede beslutninger og justere strategier efter behov.
  • Udarbejdelse af løbende forecast: Vi forudsiger fremtidige økonomiske tendenser og hjælper med at planlægge fremad, så I er forberedt på kommende udfordringer og muligheder.
  • Udarbejdelse af likviditetsbudget: Vi sikrer, at jeres likviditetsbehov bliver opfyldt ved at udarbejde præcise likviditetsbudgetter, så I altid har overblik over pengestrømmen og kan undgå økonomiske knapheder.

Med vores skræddersyede løsninger inden for økonomistyring kan du fokusere på at drive og udvikle din virksomhed, mens vi sørger for, at de økonomiske fundamenter er solide og godt planlagte. Lad os hjælpe dig med at skabe økonomisk stabilitet og vækst. Kontakt en af ØENS virksomhedskonsulenter for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan styrke din virksomheds økonomistyring.

Snak med en specialist indenfor området

Frederik Abildgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent
Billede på vej, ny medarbejder, ØENS Rådgivningshus
Virksomhedsadministration
Eva Riis Mittag
Back Office Trainee
Marit Møller Damgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Marit Møller Damgaard
Virksomhedskonsulent
Emil Ørting, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Emil Ørting
Virksomhedskonsulent
moms, momsindberetning, virksomhed, bogføring, revisor, regnskab, øens virksomhedsadministration

Moms

Momsadministration skræddersyet til din virksomhed

Er din virksomhed momsregistreret? Vi tilbyder professionel assistance med udarbejdelse af den nødvendige dokumentation og sikrer korrekt håndtering af momsrelaterede opgaver, herunder:

  • Indberetning af EU-momssalg: Vi sørger for korrekt indberetning af salg til EU-lande i overensstemmelse med gældende regler.
  • OneStop Moms indberetning: Hvis din virksomhed er omfattet af OneStop Moms, hjælper vi med korrekt indberetning og håndtering af momsregnskabet.

Vi tilbyder skræddersyede løsninger inden for momsadministration, så du kan være sikker på, at alle dine momsmæssige forpligtelser bliver håndteret professionelt og effektivt. Kontakt en af ØENS virksomhedskonsulenter for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med momsadministration og juridisk rådgivning.

Snak med en specialist indenfor området

Frederik Abildgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent
Marit Møller Damgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Marit Møller Damgaard
Virksomhedskonsulent
Billede på vej, ny medarbejder, ØENS Rådgivningshus
Virksomhedsadministration
Eva Riis Mittag
Back Office Trainee
Emil Ørting, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Emil Ørting
Virksomhedskonsulent
løn, løn virksomhed ansat, incitamentsordning, bonus

Løn

Skal du udbetale løn til dig selv eller har du medarbejdere ansat?

Vores skræddersyede lønadministration er designet til at passe præcis til din virksomheds behov. Vi tilbyder en omfattende løsning, der sikrer præcis og effektiv håndtering af lønadministrationen, så du kan dedikere din tid til virksomhedens kerneaktiviteter. Uanset om du er en enkeltmandsvirksomhed eller har flere ansatte, står vi klar til at assistere dig med:

  • Udarbejdelse af løn på 14-dages eller månedsbasis: Vi håndterer alle aspekter af lønadministrationen med regelmæssig og præcis udbetaling.
  • Overenskomsthåndtering: Hvis du har medarbejdere på overenskomst, sikrer vi overholdelse af de nødvendige regler og vilkår.
  • Indberetning og betaling af pension, feriepenge mv.: Vi sørger for, at alle lovmæssige krav vedrørende pensionsindbetalinger, feriepenge og andre ydelser bliver opfyldt.
  • Beregning af skat på firmagoder som fri bil: Vi sikrer korrekt beregning og indberetning af skat for fordele som fri bil eller andre personalegoder.
  • Refusion af sygedagpenge, barsel mv.: Vi administrerer ansøgninger om refusion af sygedagpenge, barselsdagpenge og andre relevante ydelser.
  • Afstemning til e-indkomst og klargøring af løn til årsregnskab: Vi sikrer, at alle lønoplysninger er korrekt afstemt til e-indkomst og klar til årsregnskabet.
  • HR-rådgivning: Vores HR-specialister fra ØENS Advokatfirma står til rådighed for spørgsmål og hjælp til udarbejdelse af ansættelseskontrakter og tillæg.

Med vores skræddersyede løsninger inden for løn og lønadministration kan du være sikker på, at alle dine administrative opgaver håndteres professionelt og effektivt. Kontakt en af ØENS virksomhedskonsulenter for at høre mere om, hvordan vi kan sikre optimal lønadministration for jer.

Snak med en specialist indenfor området

Frederik Abildgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent
Billede på vej, ny medarbejder, ØENS Rådgivningshus
Virksomhedsadministration
Eva Riis Mittag
Back Office Trainee
Marit Møller Damgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Marit Møller Damgaard
Virksomhedskonsulent
Lisa Lykke-Kielberg, Advokat, ØENS Advokatfirma
Advokatfirma
Lisa Lykke
Advokat, associeret partner
Emil Ørting, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Emil Ørting
Virksomhedskonsulent
daglig bogføring, revisor, regnskab, øens virksomhedsadministration, St. Bededagstillæg

Bogføring

Daglig bogføring er nøglen til at holde styr på din virksomheds økonomiske transaktioner og sikrer nøjagtighed og overblik over pengestrømme.

  • Betaling af regninger: Vi sørger for rettidig betaling af alle virksomhedens regninger.
  • Bogføring af leverandørfakturaer: Systematisk registrering af indgående fakturaer fra leverandører.
  • Registrering af indbetalinger fra kunder: Korrekt registrering af alle indbetalinger fra kunder.
  • Bogføring af bank: Nøjagtig bogføring af alle banktransaktioner for at sikre fuld gennemsigtighed.
  • Håndtering af løn: Håndtering af lønadministration, inklusive indberetning af skat og andre lovgivningsmæssige forpligtelser.
  • Diverse afstemninger: Systematiske afstemninger af regnskaber og andre finansielle poster for at sikre korrekte og ajourførte data.

Vi sikrer, at din virksomheds daglige regnskab er opdateret og nøjagtigt. Kontakt en af ØENS virksomhedskonsulenter for at høre mere om vores skræddersyede løsninger inden for daglig bogføring og hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at opnå økonomisk stabilitet og vækst, så du kan fokusere på din kerneforretning.

Snak med en specialist indenfor området

Frederik Abildgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent
Billede på vej, ny medarbejder, ØENS Rådgivningshus
Virksomhedsadministration
Eva Riis Mittag
Back Office Trainee
Marit Møller Damgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Marit Møller Damgaard
Virksomhedskonsulent
Emil Ørting, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Emil Ørting
Virksomhedskonsulent
årsregnskab, revisor, regnskab, øens virksomhedsadministration

Årsregnskab

Årsregnskabet udgør virksomhedens årlige økonomiske statusbillede og giver et klart overblik over indtægter, udgifter og økonomisk sundhed.

Hvis din virksomhed ikke er revisionspligtig, kan vi hjælpe med følgende:

  • Opstilling af årsregnskab: Vi udarbejder årsregnskaber for enkeltmandsvirksomheder (klasse A) samt selskaber som ApS og A/S (klasse B).
  • Indberetning af årsregnskab for virksomhed: Vi sikrer korrekt indberetning af årsregnskabet til Erhvervsstyrelsen.
  • Opgørelse og indberetning af skattepligtig indkomst: Vi beregner og indberetter virksomhedens skattepligtige indkomst i overensstemmelse med gældende regler.
  • Beregning og indberetning af udbytte: Hvis din virksomhed er et selskab, hjælper vi med at beregne og indberette udbytte i henhold til lovgivningen.

Vi sørger for at sikre, at din virksomheds årsregnskab bliver udarbejdet professionelt og rettidigt.

Kontakt en af ØENS virksomhedskonsulenter for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med årsregnskab og skattemæssige forpligtelser, så du kan fokusere på at drive din virksomhed.

Snak med en specialist indenfor området

Frederik Abildgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent
Billede på vej, ny medarbejder, ØENS Rådgivningshus
Virksomhedsadministration
Eva Riis Mittag
Back Office Trainee
Marit Møller Damgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Marit Møller Damgaard
Virksomhedskonsulent
Emil Ørting, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Emil Ørting
Virksomhedskonsulent
virksomhedsadministration, konsulent, revisor, bogholder, retssag

Vi tager altid udgangspunkt i dig og din virksomheds behov

businesspartner, regnskab, konsulent, revisor, bogholder

Businesspartner

Uforpligtende tilbud på virksomhedsadministration

Læs mere

Kontakt os

+45 32 46 46 46 info@oadv.dk SKRIV TIL OS

Ønsker I at outsource hele virksomhedens økonomi kombineret med ledelsessparring?

Pakken Businesspartner er til dig, der vil outsource alt vedrørende virksomhedens økonomi og har behov for løbende ledelsesrapportering og sparring om den daglige drift.

Pakken indeholder:

  • Betaling af regninger
  • Bogføring af bilagsmateriale, inklusive indbetalinger fra kunder
  • Opfølgning på kunder og leverandører i samarbejde med dig
  • Udarbejdelse og indberetning af moms enten kvartalsvis eller halvårligt
  • Udarbejdelse af løn til dig selv og dine medarbejdere
  • Afstemning af regnskab og klargøring til årsregnskab
  • Månedlige onlinemøder, hvor realiserede tal sammenholdes med virksomhedens budget
  • Afholdelse af strategiske møder, hvor virksomhedens drift gennemgås, herunder markedsudviklinger
  • Løbende support

Med pakken ‘Businesspartner’ får du en omfattende løsning, der sikrer, at virksomhedens økonomi håndteres professionelt, samtidig med at du modtager værdifuld ledelsessparring. Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at opnå en stærkere økonomisk styring og forbedret ledelsesstøtte.

Snak med en specialist indenfor området

Frederik Abildgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent
Marit Møller Damgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Marit Møller Damgaard
Virksomhedskonsulent
Billede på vej, ny medarbejder, ØENS Rådgivningshus
Virksomhedsadministration
Eva Riis Mittag
Back Office Trainee
Emil Ørting, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Virksomhedsadministration
Emil Ørting
Virksomhedskonsulent