Frederik Abildgaard, Virksomhedskonsulent, ØENS Virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent (HD-R), teamleder
Afdeling: Virksomhedsadministration

Frederik er virksomhedskonsulent (HD-R) hos ØENS Virksomhedsadministration, hvor han primært fokuserer på controlling og regnskabsassistance for små og mellemstore virksomheder. Udover sine regnskabsmæssige opgaver varetager Frederik også rollen som teamleder, hvor han sikrer en smidig onboarding af nye kunder samt optimerer og implementerer interne processer og forretningsgange. Han sikrer, at teamet arbejder målrettet mod vores fælles servicemål.

Frederiks arbejdsopgaver omfatter blandt andet:

  • Udarbejdelse af virksomhedsregnskaber og budgetter
  • Løbende rapportering og budgetopfølgning
  • Klargøring af materiale til revisor
  • Indberetning af moms, selvangivelser mm.
  • Øvrige controller opgaver

Frederik afsluttede sin uddannelse som finansøkonom fra Cphbusiness i 2019. Han videreudviklede sine kompetencer som trainee hos ØENS og blev færdiguddannet som controller i marts 2021. I marts 2025 fuldførte Frederik HD del 2 og opnåede titlen HD-R. Han har været ansat hos ØENS siden november 2017 og har tidligere arbejdet hos både PWC og ATP.

Frederik kommer oprindeligt fra Hillerød, men er i dag bosat i Vanløse. Når Frederik ikke er optaget af arbejdet og studiet, bruger han gerne sin fritid sammen med sine venner og familie.

Mød hele teamet