Frederik Abildgaard, konsulent, teamleder, øens virksomhedsadministration
Frederik Abildgaard
Virksomhedskonsulent, HD(R), teamleder
Afdeling: Virksomhedsadministration

Frederik er virksomhedskonsulent, HD(R) hos ØENS Virksomhedsadministration, hvor han især beskæftiger sig med controlling og regnskabsassistance for små og mellemstore virksomheder. Udover det faglige ansvar som virksomhedskonsulent fungerer Frederik også som teamleder. Her har han fokus på at sikre en effektiv onboarding af nye kunder samt optimere og implementere interne processer og forretningsgange, så teamet arbejder målrettet mod ØENS fælles servicemål.

Blandt Frederiks primære arbejdsopgaver er:

  • Udarbejdelse af regnskaber og budgetter

  • Løbende rapportering og opfølgning på budgetter

  • Klargøring af materiale til revisor

  • Indberetning af moms, selvangivelser m.m.

  • Øvrige controlleropgaver

Frederik blev uddannet finansøkonom fra Cphbusiness i 2019 og har siden videreudviklet sine kompetencer i praksis. Han begyndte som trainee hos ØENS og blev færdiguddannet som controller i marts 2021. I marts 2025 afsluttede han HD 2. del og opnåede titlen HD-R. Han har været en del af ØENS siden november 2017 og har tidligere erfaring fra både PwC og ATP.

Frederik kommer oprindeligt fra Hillerød, men er i dag bosat i Vanløse. Når Frederik ikke er optaget af arbejdet, bruger han gerne sin fritid sammen med sine venner og familie.

Mød hele teamet