Nyheder

Nyheder

Ejendomsadministrator til foreningsadministration

Af Kommunikation | 1. maj 2020

Skynd dig! Vores stærke team har travlt, og derfor søger vi dine hænder, der hurtigt kan indgå på lige fod med dine dygtige kolleger. Du lærer lynhurtigt og navigerer let i Bolig 4. I denne rolle er du meget selvkørende og –aktiverende. Du har styr på dine sager. Du er stolt af det du laver og får ting fra…

Read More

Få hjælp til håndtering af persondata

Af Kommunikation | 29. april 2020

Overholder din virksomhed persondatareglerne? GDPR har til formål at fremme beskyttelsen af persondata. Hvis virksomheder ikke efterlever persondatareglerne, er der i GDPR, persondataforordningen, hjemmel til at pålægge private virksomheder store bøder på op til 20 millioner euro eller op til 4 % af virksomhedens/koncernens globale årsomsætning – afhængig af, hvad der er højest. Overordnet om persondataforordningen: Persondataforordningen giver en…

Read More

Fristforlængelse på forbrugsregnskaber

Af Kommunikation | 24. april 2020

Fristen for udsendelse af vand- og varmeregnskaber, som skulle være kommet frem til lejerne senest 4 mdr. efter regnskabets udløb (se perioderne nedenfor) er blevet forlænget af regeringen til den 4. oktober 2020. Det sker grundet situationen med COVID-19, da mange forbrugsmålere stadig aflæses manuelt, hvorfor en aflæsning dermed ville øge risikoen for smittespredning. Forlængelsen får ikke betydning for…

Read More

Velkommen til nye foreninger

Af Kommunikation | 22. april 2020

Det er med stor fornøjelse, at vi i ØENS Ejendomsadministration kan meddele at vi har fået en ny forening i administrationen. Denne gang byder vi velkommen til E/F Astrantia Hus, der er en forening med 126 nybyggede ejerlejligheder i den grønne bydel ”Grønttorvet”. Der er løbende indflytning, hvor de første var så heldige at flytte ind den 1. april….

Read More

Brug krisetiden til at skabe overblik

Af Kommunikation | 20. april 2020

Regnskabschef Morten Krat og Camilla Lærkesen fra Amagernyt har lavet nedenstående artikel “Regnskabchef: Brug krisetiden til at skabe overblik”. Læs med her, eller se den på Amagernyts hjemmeside. Gode råd fra regnskabschefen. Brug krisetiden til at skabe overblik Mange virksomheder er allerede nu alvorligt ramt på økonomien som følge af COVID-19, og der er fortsat usikkerhed om, hvem der…

Read More

Status fra hjemmekontoret – Advokatfuldmægtig Lisa Lykke-Kielberg

Af Kommunikation | 17. april 2020

Fem uger med hjemmekontor! Det må unægteligt betyde at vi igen skal have en “status fra hjemmekontoret” og tjekke om, der stadig er god energi hos ØENS medarbejderne. I denne uge er hovedpersonen Lisa Lykke-Kielberg. Lisa er 2. års advokatfuldmægtig hos ØENS Advokatfirma, hvor hun yder bred juridisk rådgivning med særligt fokus på erhvervsretlige sager, selskabsret, samt ansættelsesret og…

Read More

Eksisterende IVS’er skal lade sig omregistrere eller opløse inden d. 15. april 2021

Af Kommunikation | 15. april 2020

Info om omregistrering af IVS’er Den 9. april 2019 vedtog et flertal i Folketinget et lovforslag om at afskaffe iværksætterselskaber – bedre kendt som IVS – som selskabsform. Konsekvensen heraf er, at det ikke længere er muligt hverken at oprette et IVS eller drive et IVS efter fristen for omregistrering. Eksisterende IVS’er skal omregistreres Fra lovens ikrafttræden den 15….

Read More

God påske!!

Af Kommunikation | 3. april 2020

ØENS kontoret holder lukket i dagene op til påske (6., 7. og 8. april) Hos ØENS holder vi en ekstra lang påskeferie. Derfor ønskes I på forhånd en rigtig dejlig påske fra alle os i ØENS Rådgivningshus.

Status fra hjemmekontoret – Controller Kim Frausing Jensen

Af Kommunikation | 3. april 2020

Vi nærmer os afslutningen på tredje karantæne uge, hvilket betyder at det igen er blevet tid til at lave en status fra en kollegas hjemmekontor. I denne uge tager vi en status på Kim Frausing Jensen, der er Controller i ØENS. Kim har indrettet et kontor i hjemmet i Tårnby, som han deler med sin forlovede Christina og deres…

Read More

ØENS frafalder rykkergebyret i april og maj

Af Kommunikation | 1. april 2020

Vi ved at der er mange, der grundet COVID-19 står i en situation, hvor det kan blive svært at få betalt huslejen, eller i givet fald at få den betalt til tiden. Mange står uden job og mange virksomheder oplever omsætningsnedgang, og selvom regeringen har udviklet offentlige støttepakker, så vides det endnu ikke om udbetalingen af de offentlige støttepakker…

Read More

Tilmeld nyhedsbrev