Helena Højvang, ejendomsadministrator, ØENS ejendomsadministration

Ejendomsadministrator, Helena, rummer lige netop de kvaliteter, der kræves af en dygtig ejendomsadministrator

Helena Dagmar Roest Højvang greb i dag den enestående mulighed for at underholde og oplyse 3 udvalgte klasser på finansøkonomuddannelsen på Copenhagen Business Academy om dét at arbejde som Ejendomsadministrator. Hun fortalte blandt andet om arbejdet som ejendomsadministrator hos ØENS Ejendomsadministration, andelsoverdragelser og finansieringsmuligheder i forbindelse med byggesager osv.

En stor tak skal lyde til de studerende på finansøkonomuddannelsen – og til Cphbusiness for at skabe gode inkluderende rammer og give muligheden for at dele ud af vores interesse og glæde for ejendomsadministrationen.

Hårdt arbejde betaler sig

Helena kickstartede sin karriere som Ejendomsadministrator i ØENS Ejendomsadministration – hun startede som studentermedhjælper og kom sidenhen i praktik i ejendomsadministrationen. Her blev hun lært op af ØENS erfarne ejendomsadministratorer, og erfaredes hurtigt, at der var højt til loftet, plads til udfoldelse og ambitiøse tanker – og altid tid til grin og godt humør med ØENS kollegaer.

Helena, der er uddannet Finansøkonom, studerer nu på EjendomDanmarks EA-uddannelse, hvor hun dygtiggør sig og efteruddanner sig inden for de praktiske og nære problemstillinger, der knytter sig til ejendomsadministration. Helena er jordnær og har et højt fagligt niveau – og hun rummer netop de kvaliteter, der kræves af en dygtig ejendomsadministrator.

Hendes høje faglige niveau og smittende humør er blot nogle af grundene til, at hun sikrede sig jobbet som Ejendomsadministrator i ØENS. I dag har hun det daglige administrative ansvar for sin egen portefølje af andels- og ejerforeninger, hvor hun blandt andet varetager følgende opgaver:

  • Udarbejdelse af overdragelsesdokumenter
  • Afregning af andelsboligsalg
  • Deltagelse i budgetmøder og generalforsamlinger
  • Aflægge forbrugsregnskaber
  • Registrering af ejerskifte
  • Diverse administrative opgaver i forbindelse med foreningernes daglige virke

Ydermere er Helena teamleder for et af ØENS fem administrationteams. I denne rolle er hun ansvarlig for oplæring af nye medarbejdere, koordinering af ferieplaner og sikring af, at teamet opnår de fælles servicemål. Helena er en central figur i teamet, hvor hun fungerer som den primære kontaktperson og bindeleddet til de tilknyttede regnskabsmedarbejdere og hendes nærmeste leder. Hendes evner som teamleder understreger hendes kapacitet til at håndtere en bred vifte af opgaver og sikre et stærkt og effektivt teamwork.

Vi er glade og stolte af at have Helena med ombord og håber, at hun har været med til at plante et spirende ejendomsadministrator-frø hos nogle af de studerende i dag.